Κυριακή 3 Αυγούστου 2008

Το να είσαι ο Frank

Ήταν προγραμματισμένο να είναι ο πιλότος της πτήσης 815 αλλά τελικά αυτή τη μοίρα την είχε ο φίλος του Seth Norris. Παρόλα αυτά ο Frank Lapidus γρήγορα έγινε μέλος του πληρώματος του πλοίου και ακόμα πιο σημαντικά, συνδέθηκε με την μοίρα αυτών που έφυγαν από το νησί, στο δραματικό φινάλε της 4ης σεζόν. Ο βετεράνος ηθοποιός Jeff Fahey μιλά αποκλειστικά για την εμπειρία του στο Lost...

Διαβάστε περισσότερα

Ο Carlton Cuse λέει συγκεκριμένα, πως όταν σε κάλεσαν να έρθεις για να συζητήσεις το αν θα είσαι στη σειρά, ανακάλυψαν πως ήσουν στο Αφγανιστάν! Πως έγινε αυτή η κλήση για το Lost;

Λοιπόν, πήραν το κινητό μου από τους ατζέντηδες μου και ρωτήσαν αν μπορούν να μου τηλεφωνήσουν. Ήταν υπέροχοι στο τηλέφωνο, έτσι πήγα στο LA να τους μιλήσω. Ήταν τόσο ευγενικοί και γενναιόδωροι και μου έδωσαν να καταλάβω πως με ήθελαν να κάνω τη σειρά. Μετά όταν πήγα στη Χαβάη, πέρασα τόσο ωραία. Όλοι από το συνεργείο μέχρι την παραγωγή, τους ηθοποιούς και τους σκηνοθέτες. Ήταν μια πραγματικά υπέροχη εμπειρία.

Πως σου παρουσίασαν τον χαρακτήρα του Frank Lapidus; Ήταν πολύ συγκεκριμένος ή περισσότερο σε προσχέδιο;

Περιέγραψαν την ιδέα που είχαν για τον χαρακτήρα, αλλά νομίζω το κλειδί ήταν πως συζήτησαν την ιδέα να «αναπτύξουμε τον χαρακτήρα μαζί σου». Ήταν περισσότερο πάρε-δώσε. Η φράση που μου είπαν ήταν «Αυτό θα είναι κοστούμι εκτός ραφιού. Θα είναι φτιαγμένο από ράφτη».


Δούλεψες με το συνεργείο για να διαμορφώσεις τον χαρακτήρα του Frank;

Αυτή ήταν και η όμορφη σχέση με αυτό. Έγραφαν κάτι και μετά μπορούσα να δοκιμάσω και εγώ κάτι και να αναπτύξουμε σε αυτό ακόμα λίγο. Όλοι οι διευθυντές παραγωγής, ο Stephen (Williams) και ο Jack (Bender) αλλά και οι συγγραφείς μου έδωσαν αρκετή ελευθερία για αυτοσχεδιασμό. Δεν ξέφυγα εντελώς, αλλά προχωρούσαμε μπροστά με έναν ενδιαφέρον τρόπο πάρε-δώσε, έτσι ώστε πρώτα να έπαιρνα αυτό που μου έστελναν και μετά το συζητούσαμε και το εξελίσσαμε. Μετά ήταν και το πως έπαιζα στο κάθε επεισόδιο και αναπτύσσαν σε αυτό. Ήταν μια υπέροχη διαδικασία.

Καταλαβαίνω πως δεν είχες δει ξανά το Lost πριν, έτσι πρέπει να ήταν μια πραγματικά καινούρια εμπειρία να βυθιστείς στην μυθολογία της σειράς τόσο σαν ηθοποιός αλλά και σαν χαρακτήρας όταν προσγειώθηκες στο νησί.

Πραγματικά έτσι ήταν. Ακόμα απολαμβάνω το γεγονός πως δεν ξέρω τι γίνεται γιατί μπορώ να είμαι μέρος του κοινού και ταυτόχρονα να είμαι μέσα σε αυτό και να ξέρω αρκετά ώστε να ενώνω τις τελείες όταν πρέπει να το κάνω. Κατά κάποιο τρόπο είναι μέρος της δημιουργικής εργασίας που έχεις για το σπίτι.


Ανταποκρίθηκες καλά στην φύση του σόου που βάζει τους ηθοποιούς σε ένα χώρο που δεν γνωρίζουν το πλαίσιο του χαρακτήρα τους ή το τι να περιμένουν από σενάριο σε σενάριο;

Πραγματικά λατρεύω την ιδέα ότι δεν ξέρω. Ακόμα το απολαμβάνω να μην γνωρίζω. Περνάμε τόσο μεγάλο μέρος της ζωής μας να πρέπει να γνωρίζουμε πράγματα και εδώ είναι μια κατάσταση ενός υπέροχου ταξιδιού, στο οποίο λένε την ιστορία. Είναι το δικό τους πράγμα, του Damon και του Carlton, έτσι μπορούν να την πάνε οπουδήποτε και εγώ θα το ακολουθήσω. Είναι εντάξει με εμένα και αν δεν θέλουν να μου πουν και αυτό είναι εντάξει.

Μια και έχεις την ελευθερία να εργαστείς στην διάπλαση του χαρακτήρα του Frank, ποια γνωρίσματα θέλησες να του προσθέσεις ώστε να έχεις τουλάχιστον μια μικρή κατεύθυνση στο πως θα τον υποδυθείς;

Είχαμε κατανοήσει πως η όλη ίντριγκα στη διαδικασία του να μην γνωρίζεις είναι ελευθερία. Δεν αναπτύσσεται ο χαρακτήρας σε πέτρα. Ήθελα τον Frank να είναι κοσμικός, αλλά να έχει και μια χαλαρή, δεσμευτική και περιπετειώδες τοποθέτηση. Και προχώρησα με αυτό. Ίσως 25 χρόνια πριν να σκεφτόμουν να καθίσω κάτω και να αναλύσω αυτόν τον χαρακτήρα. Σήμερα του δίνω χώρο και προχωρώ με αυτό. Πραγματικά αυτό ήταν σε κάθε επεισόδιο, είχα ενδιαφέρον για το τι θα έγραφαν. Μετά το έπαιρνα σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση ή τουλάχιστον εξέταζα μια τέτοια πιθανότητα. Όλα δούλευαν στα πλαίσια της σειράς και του δημιουργικού οράματος των σκηνοθετών και των συγγραφέων. Ήταν απλά μια βολική ανάπτυξη του χαρακτήρα και ταιριάσματος με τους άλλους χαρακτήρες γιατί πάντα παίζεις μαζί και με τους άλλους. Έτσι πολλά πράγματα από αυτά που αναπτύξαμε στο χαρακτήρα, που βασικά αναπτύχθηκαν παίζοντας με τους άλλους χαρακτήρες.


Πως ήταν να δουλεύεις με το νέο καστ όπως τη Rebecca Mader και τον Ken Leung;

Είναι όλοι πολύ καλοί ηθοποιοί και άνθρωποι. Όλοι αποκτήσαμε αυτή την άποψη. Νομίζω είχα μια σκηνή μαζί τους στην αρχή και με μετά δεν δούλεψα ξανά μαζί τους.

Και το αρχικό καστ του Lost; Πέρασες αρκετό χρόνο στην οθόνη μαζί τους.

Α, θαυμάσια! Κατά κάποιο τρόπο αναμείχθηκα με όλους. Ήθελα να υποστηρίξω την ανάμειξη μου αλλά ταυτόχρονα να διαχειριστώ και το ποιος ήμουν. Δεν ήθελα να έρθω σαν μπλόκμπαστερ και να προσπαθήσω να αλλάξω τον ρυθμό που υπήρχε.

Λαμβάνοντας υπόψιν όλους τους ρόλους σου σε προηγούμενες ταινίες και τα διεθνής κουλτούρας πρότζεκτ, είσαι ταξιδιώτης του κόσμου. Να υποθέσω πως είχες πάει στην Χαβάη ξανά;

Ναι πολλές φορές.

Η σειρά γυρίζεται αρκετά μακριά από το σπίτι σου. Σε γεμίζει αυτό με άγχος;

Όχι όλοι είναι τόσο επαγγελματίες. Κυλάει τόσο καλά, όπου σε αυτό το στάδιο της καριέρας μου ήταν ένα δώρο. Είναι παράδεισος. Το μόνο δύσκολο πράγμα, αν είναι καθόλου στην όλη εμπειρία, είναι πως έπρεπε να σταματήσουμε για διακοπή. Μπορώ να μιλήσω μόνο για τον εαυτό μου, αλλά δεν υπήρχε άλλη δυσκολία.


Εγκαταστάθηκες στην Χαβάη, ή πετάς από και προς στο νησί για τις άλλες σου δουλειές;

Μπόρεσα να φύγω και να ξαναεπιστρέψω μερικές φορές. Όταν ήταν η απεργία, μπόρεσα να κάνω αρκετή δουλειά. Αλλά για το τελευταίο κομμάτι της σεζόν, έμεινα στο νησί επειδή είχαμε τόσα πολλά να κάνουμε. Όμως το απόλαυσα που μπόρεσα να πάω και να κάνω ότι ήταν να κάνω και να επιστρέψω ξανά στο νησί. Ήταν υπέροχο να φύγω από αυτόν τον προστατευμένο χώρο στον οποίο όλα ήταν για την δουλειά. Πάντα νιώθω σαν να γυρνώ στο σπίτι όταν επιστρέφω πίσω.

Τι σε ξάφνιασε περισσότερο στην όλη κατάσταση του Frank Lapidus όταν ξεφύλλιζες το σενάριο;

Τίποτα δεν ήταν έκπληξη επειδή όλο το ταξίδι ήταν έκπληξη. Όταν βλέπω κάτι νέο ξέρω περισσότερα και βάζω και αυτή την γωνία επάνω του και το παίζω. Αλλά νομίζω μια στιγμή αλλαγής, ήταν η στιγμή στο πλοίο που ο Frank ανακαλύπτει πως στην πραγματικότητα δουλεύει για τον Charles Widmore.


Ο Frank κατάφερε να φύγει από το νησί μαζί με την Penny και τον Desmond και τώρα η ύπαρξη τους πρέπει να μείνει μυστική. Πόσο νομίζεις πως θα κρατήσει αυτό;

Λοιπόν, θα δούμε, δεν θα δούμε; Θα μου άρεσε να επιστρέψω πίσω. Οι παραγωγοί και εγώ αναπτύξαμε μια πολύ καλή σχέση για όλα τα άλλα που κάνω, οπότε κανένας δεν θα αφήσει τον άλλο ξεκρέμαστο. Υπάρχει σίγουρα ευελιξία πως θα υποστηρίξουν ότι κάνουν με τη σειρά και αυτό μου δίνει την ελευθερία να κάνω άλλα πράγματα όπως η άλλη μου δουλειά. Θα περιμένω να δω αυτό που σχεδιάζουν και το σενάριο για την επόμενη σεζόν. Ο τρόπος με τον οποίον άφησαν τα πράγματα με τον Desmond και τον Frank να φεύγουν μαζί με την Penny στο καράβι, προσθέτει ένα εντελώς άλλο στοιχείο στα πλαίσια της σειράς και είμαι συναρπασμένος από αυτό. Ανυπομονώ να δω τι θα κάνουν με αυτό. Κανένας δεν ξέρει πραγματικά. Είμαι σίγουρος πως έχουν μια ιδέα, αλλά από την ίδια σκοπιά πιθανόν να δουν το φινάλε και να νιώσουν από τον αντίκτυπο ποιο θα είναι το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί ο κάθε χαρακτήρας. Είναι ενδιαφέρον που ζούμε μέσα σε αυτό το όμορφο πείραμα. Υπάρχει μια άνεση και ενθουσιασμός και χαρά στο να κάνεις μια δουλειά όπου η ίντριγκα και το άγνωστο παίζουν σημαντικό ρόλο.

Πηγή: Lost Magazine